Livet på helgen

Sara Andersson 1989

dikter

Publicerad 2011-11-10 17:39:45 i Allmänt

Lite bra och roliga Dikter jag hittat på olika sidor.



”Drunknar du i kärleksfloden – använd mun-mot-mun-metoden”




Dagarna kommer… dagarna går
Det enda vi vet är att tiden består
Men det ska du veta att tid är som sand
den rinner så lätt ur den varmaste hand
Så lev ditt liv väl och gör vad du vill
för tiden står ju inte still
Och när du levt och gjort allt du ska
då kan du gå vidare och ändå må bra


”Jag vill ge dig allt jag har men mitt liv de vill jag dela med dig”



”Att vinna en vän tar flera år… att mista en tar inte ens en minut”



Har du en kille så var honom öm och trogen
sviker han dig sen så be honom dra åt skogen

…nu går jag här ensam och tänker på livet
…och ska aldrig ta kärlek för givet

”En vän är någon som vet allt om dig och ändå tycker om dig”

Lev livet medans du kan och sök många pök
men var rädd om ditt liv – akta dig för hiv!

En lycklig saga som plötsligt försvinner
ett hastigt farväl och tårar som rinner
En mun som skrattar men ett hjärta som gråter
han som gick kommer aldrig åter

The city by night
drink, fuck and fight!


Love is not right
love is not fear
i really love you
but you don't care


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

sara

Saras Blogg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela