Livet på helgen

Sara Andersson 1989

Social fobi

Publicerad 2018-02-08 21:33:52 i Allmänt

Tänkte skriva om min social fobi. Kanske nån känner igen sig. 
 
Om jag pratar med någon eller skriver med någon, så tänker jag efter jag pratat,  en miljon tankar på att de där skulle jag inte sagt, eller gud va ja gjorde bort mig. De gäller små saker. Är inte elak. Utan Tex som idag hörde jag fel å svarade på de jag trodde den sa. Nu grubblar jag som fan över att jag gjorde så. Å skäms. 
 
En annan sak är att tala i telefon, jag har jätte svårt å fokusera på vad personen säger, för jag har full koll på att inte få super hög ångest. De gäller både de jag känner och okända. Jag ringer väldigt sällan folk, jag skriver hellre. Inte lika lätt å göra bort sig då.
 
Träffa nya människor  är svårt, för jag vet inte vad jag ska prata om. Avskyr pinsamma tystnader. Å vill bli omtyckt. Så är rädd å göra bort mig.
 
Att vara i en ny grupp, eller nytt ställe. Då oroar jag mig flera dagar innan, å mår jätte dåligt. De släpper mer å mer när jag väl mött dom.
 
Åka buss, tåg, flyg, stor båt.  Det är svårt för då känns det instängt och finns inte plats å fly. Å alla människor. Om någon sätter sig bredvid mig, får jag panik. 
 
 
Trots allt detta, så gör jag det ändå. För social fobin ska inte styra mitt liv mer. Jag styr den. Och de blir bättre och lättare :). Men man måste gå emot social fobin.. Hoppas inlägget kan hjälpa någon.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

sara

Saras Blogg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela