Livet på helgen

Sara Andersson 1989

Ett steg fram

Publicerad 2013-03-04 19:39:14 i Allmänt

Detta blir min resa fram mot nya rutiner nya mål, ett bättre liv. hälsosamt liv.

Vad jag har lärt mej om förändring är att man aldrig kan se den i förväg. Man kan inte räkna ut hur man ska förändras och sikta in sig på det.
Man kan förklara sig villig att förändras, men sedan får man vänta och låta saker ske.

Steget till att villja förändras har kommit..

Det kommer bli jätte svårt att förändras enbart inifrån. och ännu värre utifrån. Det är så mycket som kan påverka en. butiker, krogar, folk, problem, ekonomi. Nästan allt kan få en tillbaka på ruta ett igen.
Det gäller då att hitta tillbaka till att tro på sig själv att man kan lyckas och att säga nej istället och handskas med känslan istället för att bara lindra den genom det enklaste sättet.

Nu när jag levt på samma vis så länge så har jag tappat helt vad man annars gör om dagarna specielt helgerna.
Det handlar om att ta farväl till sig själv på sätt och vis. för det är den personligheten, som jag endast känner till. så det är inte så konstigt att det känns skrämmande. vem är jag utan detta?

Sedan är det ju så också att man är så förtvivlat trött på det gamla livet.. ja skrämd av det... jag längtar ju efter en förändring egentligen... frågan är bara hur?. och hur får jag bort den känslan som alltid vill dra ner mig.
Det är en evig kamp mot mig och den...

 

 

Här och nu börjar min resa

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

sara

Saras Blogg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela