Livet på helgen

Sara Andersson 1989

Falla eller snubbla ?, välj själv

Publicerad 2010-09-30 20:50:19 i Allmänt

Ibland är det härligt och vara för sig själv, bara ta det lugnt och tänka.
Idag vart det en sån dag. Lagade spaggeti och köttfärs till middag, Mumsit!
Saknar dock hjärtat att toka mig med. Men de är nog bra att du får vila upp dig från mig ett tag :P . 


Jag tycker om dikter, tyvär är jag ej bra på och skriva själv, Men
har unnat mig tid och läst dikter idag. Läser allt från Humor,sorg,kärlek,vänskaps dikter med mera....




Lite olika dikter som är bra på sitt egnavis.

Dikt 1

Här och nu har du mitt hjärta på en bricka.

Ta hand om det eller krossa det, men först ska du veta,

Jag älskar dig, så om du behöver någon vet du var du ska leta.

Jag finns här, och på dig väntar jag,
Och hoppas att du blir min en dag.


Dikt 2

Kärlek är något bra

Det är något alla borde ha

Kärlek är som en härlig dröm

Lika härligt är det att klia sig på sin pöng

Kärlek är som att rusha longen

Lika härligt är det att runka av fjongen

Kärlek kan även svida

Som när man knullat en hård slida


Dikt 3

något som skär
något som gör ont
jag vet inte vad det är
törs inte fråga
att ständigt se
att hoppet bleknar
mer och mer
att ständigt krypa in
i det mörkaste hål
fälla den tår ingen får se
och sakta viska till sig själv
"jag orkar inte mer.."






Falla eller snubbla ?, välj själv

Jag begär inte att du ska falla för mig, men du kan väl snubbla lite ?

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

sara

Saras Blogg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela