Livet på helgen

Sara Andersson 1989

Stockholm Stockholm Stockholm

Publicerad 2010-10-26 21:56:11 i Allmänt

Stockholms trippen med ett gäng kompisar :D .

Det började bra med att vi fick resan dit för 2kr på tradera. Så Jag bjöd Andreas men vet inte riktigt hur jag hade råd med det :P haha.
När vi kom till Stockholm så åkte vi till Hotellet och tänkte boka rum men det skulle bli 1200kr dyrare och boka i receptionen istället för och boka över internet. och ingen av oss hade bank dosa eller visa kort, så vi gick till banken fick ut en ny dosa, men kruxet var att den banken ej hade kontant insättningar, så vi fick åka till ett annat ställe och överföra pengar till kontot, och sedan åka tillbaka till hotellet för och boka på internet. Sedan såg vi att det inte gick och boka med internet dosan :( . men som tur var kunde en bekant betala in :) .

Hotell rummet var jätte fint med toa, dusch och tv osv, 3nätter sov vi där :) . Men tydligen lär jag vart allergisk mot lakarna eller deras tvättmedel. Men nu är det bra :) .

Första dagen gick vi en snabbis på stan sedan till Bromma där resten av gänget bodde över natten. För festade där sedan in till stan och gick ut på nå krog som vi var upp skrivna på någon lista, vilket jag ej fattar att de ens behövde lista :P . Men det var trevligt för sällskapet är bäst <3 .

Dag 2: vaknade lite bakis så vi missa frukost buffen, sedan shopa på stan och sedan till Cosmonova och se film i 3D.  Daniel sa att vi skulle hoppa av på Tekniska universitetet för där låg Cosmonova. Så vi gick typ 6km eller mer, för det var Universitetet vi skulle av på. Och inte Tekniska :( .
. Middag Och dricka på hotellet.

Dag 3: Min och Addis 3års dag, Käkade frukost buffe, Vart baaakis som fan, Shoppade på stan och käkade på restaurang 4rätters Kina mat, vid 19 gick vi på bio och såg Paranormal activity 2 Och de kan man kalla att det hoppades runt i salen av rädsla. Grymt bra.
På hotellet sen la vi Ansiktsmasker.

Dag 4: Frukost buffe och utceckning, Massa shoping innan tåget hem gick vid 18

Köpta saker
Peruk till halloween, mask, Långkalsonger, Trosa, byxa, smyckes skrin, ost hyvel, kammar, örhängen, tungpiercingar, halsduk, slips, frågespel, batterier, skavsårs plåster, självlysande kondom, present till en kompis, Marlyn väggtavla, gummi sköldpadda och säkert något jag ej minns nu.

Tågpendlingen

Dag 1:
  1. Till hotellet från centralen,
  2. Från hotellet till banken.
  3. bank till hotellet
  4. Hotellet till stan
  5. stan till Bromma
  6. Bromma till stan.
  7. stan till hotellet.

Dag 2:
  1. hotellet till stan
  2. stan till tekniska universitetet.
  3. Östermalm till universitetet.
  4. universitetet till stan.
  5. stan till Fridhemsplan
  6. Fridhemsplan till hotellet.

Dag 3:
  1. Hotellet till stan
  2. Stan till hotellet
Dag 4:

16 olika pendeltåg på 4dagar. 6stycken pendeltåg åkte vi fel :( hahaha Och har säkert glömt någon tur oxå.
Dag 3 och 4a gick bra :) .

Stockholms turen får en 8a av 10.