Livet på helgen

Sara Andersson 1989

Uteliggare

Publicerad 2010-12-16 00:30:35 i Mat

Nu när julgranen är fixad så återstår det bara och baka pepparkakor och köpa julklappar, sen är det bara och ta det lugnt, fast har egentligen ingen riktigt julpanik än, men det kommer väll.
Jag tycker det är kul och höra vad andra har för planer på jul, för alla har olika jultraditioner.
Skriv gärna vad just ni gör på jul, skriv i blogg kommentaren eller i Gästboken.
Och vad ni tycker är bäst på Julbordet?!. Jag tycker Potatis och Köttbullar.


Någon gång i livet när jag har råd ska jag ta pengar ur egen ficka och bjuda alla uteliggare på Julmat, dock kan jag inte vara på flera ställen samtidigt, så på en plats blir det julbord. .
Varför är det inte mer folk som bryr sig om uteliggare i Sverige eller fattiga svenskar, Vore det inte bättre och stödja dom istället för utländska länder?. Finns så många i Sverige som inte har något hem eller kärlek från någon.
Bland det finaste man kan göra är och köpa mat åt en uteliggare, det syns verkligen hur mycket dom uppskattar det. Och få visa att man bryr sig. Uppskattas verkligen.
Jag har ofta tänker själv om jag skulle vara uteliggare, så skulle jag känna att ingen brydde sig. Man behöver kärlek. Så nästa gång ni ser någon uteliggare kan ni väll köpa en mat bit. En cheese kostar trots allt 10kr och det gör mycket för den som ej har pengar.  Och ha ej sönder burkar som ni slänger ute, Dom är värdefulla för andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

sara

Saras Blogg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela